הסכם תמ"א 38 בתוך שנה?

כיצד תגיעו להסכם תמ"א 38 בתוך שנה?

לדברי יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים, ישנם חמישה שלבים שיסייעו לכם לחתום הסכם מול הדיירים לפרויקט של התחדשות עירונית "על הדיירים להבין כי בתמ"א 38 אין קיצורי דרך"

ההתלבטות של הדיירים לפני חתימת הסכם תמ"א 38 ובחירת היזם שילווה אותם בפרויקט היא קריטית להצלחתו. יוסי חסון, מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים, אשר מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב עם למעלה מ-500 פרויקטים בת"א ובערי המרכז, מונה מספר שלבים שיסייעו לכם להגיע למצב של חוזה חתום תוך תקופה מקסימלית של שנה:

שלב ראשון: בדיקת נכונות: דייר עם רצון ומוטיבציה הוא זה שעושה את כל ההבדל. היוזמה הראשונית היא קריטית, בזמן זה יש לבדוק ולהכיר את אופי דיירי הבניין באמצעות אסיפות דיירים ופגישות אישיות ולראות מהי רמת הנכונות שלהם לצאת לפרויקט.

שלב שני: בדיקת הצעות: מומלץ לפנות ללא יותר מחמישה יזמים, אך לא פחות משניים. על הדיירים לבחון מבעוד מועד את ניסיונם,  ולהכיר את עובדי החברה. נציגות הבניין צריכה לבחון את ההצעות, להשוות, לחקור אותן עסקית תכנונית ולהקשות בשאלות על היזמים באשר להיתכנותן.

שלב שלישי: בחירת היזם: לאחר שבוחנים את ההצעות, על הנציגות להחליט לגבי הצעה אחת מועדפת. זכרו, לא נכון יהיה להציג בפני הדיירים שתי אלטרנטיבות, שכן הדבר למעשה מייתר את העבודה הרבה והחשובה שביצעה הנציגות לאורך התקופה.

 

הסכם תמא 38 קבוצת זאן משרד תיווך ושיווק פרויקטים חדשים המרכז להתחדשות עירונית

 

שלב רביעי: כינוס אסיפת דיירים לבחירת היזם: זהו שלב קריטי בתהליך, שבמהלכו היזם הנבחר מציג את התוכנית לכלל הדיירים. אם הדיירים מסכימים והתשובה חיובית הבניין ממשיך לגיבוש חוזה מול היזם. אם התשובה שלילית הנציגות בוחרת מועמד אחר להצגה בפני דיירי הבניין.

שלב חמישי: מומנטום והמשך תהליך: יש להחליט על צוות מקצועי שילווה את הדיירים עד לחתימת החוזה וההליכים הנוספים שלאחריו. בשלב זה הנציגות בוחרת עו"ד ומפקח מטעם הדיירים שידאגו להטמיע את כל הנקודות המשפטיות והמקצועיות בטיוטת החוזה. יצויין כי בחירת גורמים מקצועיים בשלב מוקדם יותר, עלולה להביא להכנסת גורמים קשורים או מקורבים המקבלים תמורות על חשבון הדיירים.

לדברי חסון זהו המתכון המנצח להסכם מול דיירים בתוך שנה. הוא מסכם אומר כי "ישנם יזמים אשר יציעו הצעות ללא כיסוי, לעיתים מתוך אינטרס ברור 'לסנדל' את דיירי הבניין, ולעיתים מתוך חוסר מקצועיות ואי הבנה בסיסית באשר למה מותר ומה אסור, על הדיירים להבין כי בתמ"א 38 אין קיצורי דרך".

 

(הכותב, יוסי חסון – מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל)

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

אנו בקבוצת ז'אן מלווים באופן פרטני כל אחד ואחד מלקוחותינו, דואגים לנכסיהם ולתשואת השקעותיהם בקפידה, תוך שמירה על המידע שמגיע אלינוו ומטופל על ידנו.

אנו מזמינים אותכם לקבוע פגישת ייעוץ והכרות ללא כל התחייבות, השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.