מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה?

קניית דירה מקבלן

מומלץ לרכוש דירה אך רק מקבלנים הרשומים בפנקס הקבלנים.

רישיון תקף לשנה השוטפת הוא מסמך חיוני שעל הקבלן להציג לכם. דרשו זאת כבר בתחילת המשא ומתן עימו.

אמתו את שוברי הקבלן – וודאו כי פרטי חשבון הפרויקט ושמו (כפי שהם מודפסים על גבי שוברי התשלום שנמסרו לך על ידי הקבלן) תואמים לרשום בבנק.

חשוב לוודא שכל פעולות הבניה המבוצעות במבנה מתאימות לסיווגו המקצועי והכספי של הקבלן.

כדאי לבצע – ולו ברמה הבסיסית – תחקיר לגבי הקבלן. בדקו בתים שמכר בעבר ווודאו שמצבו הכלכלי יציב ואיתן.

קניית דירה מיד שנייה

בדיקה משפטית – ככלל, כל עורך דין שמוסמך לספק ייעוץ משפטי יכול להציע את שרותיו בתהליך זה. עם זאת, מומלץ להיעזר בעורך דין בקיא ומנוסה בדיני מקרקעין לביצוע הבדיקה המשפטית. על עורך הדין לבדוק בין השאר האם קיימים שעבודים, עיקולים, או זכויות מכל סוג אחר לטובת צד ג' כלשהו, אשר רובצות על הנכס.

נסח טאבו – בנוסף, על עורך הדין לבדוק עבורכם את נסח הטאבו, על הנכס. נסח הטאבו מהווה את המקור החשוב ביותר להסדרה ובדיקה של הזכויות המשפטיות של המוכר בנכס. ככלל, נכסי מקרקעין מזוהים במסגרת נסח טאבו באמצעות מספרי גוש, מספר חלקה ותת חלקה (ולא באמצעות כתובת הנכס).

מוכר שאינו רשום כבעלים של הנכס – במידה ומדובר בעסקה בה המוכר טרם נרשם כבעל הזכויות על הנכס, על עורך הדין לבדוק ולוודא כי בידיו אישור על כך ששולמו כל המסים שחלו על העסקאות הקודמות שבוצעו בקשר לדירה וכי ביכולתו להמציא את כל המסמכים הנוספים הנדרשים בקשר לרישום.

.

קניית דירה , דירה חדשה למכירה, טיפים לקניית דירה קבוצת ז'אן משרד תיווך ושיווק פרוייקטים חדשים בהרצליה המרכז להתחדשות עירונית

הכרות עם סביבת המגורים

אתם כבר יודעים פחות או יותר היכן תרצו לקנות דירה, אך לפני שמתחילים לחפש דירות שיתאימו לכם הן ברמת המחיר והן ברמת הבנייה, חשוב להכיר היטב את סביבת המגורים העתידית שלכם. הנתונים הסביבתיים הם חלק בלתי נפרד מהמידע הנדרש לקבלת ההחלטה לגבי האזור בו תרצו לקנות דירה.

  • לבדוק האם ישנם מוסדות חינוך בקרבת מקום ומה המרחק אליהם.
  • לברר אילו מבני ציבור ומרכזי בריאות יעמדו לרווחתכם.
  • להתרשם מפארקים ומגנים ציבוריים המצויים בסביבה.
  • לדעת באילו מרכזי קהילה וקניות תוכלו לבקר.
  • לקבל מידע על תוכניות בנייה (תב"ע) בקרבת מקום.

/

(לקוח מאתר ynet)

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

אנו בקבוצת ז'אן מלווים באופן פרטני כל אחד ואחד מלקוחותינו, דואגים לנכסיהם ולתשואת השקעותיהם בקפידה, תוך שמירה על המידע שמגיע אלינו ומטופל על ידנו.

אנו מזמינים אותכם לקבוע פגישת ייעוץ והכרות ללא כל התחייבות, השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.