קבוצות רכישה זה רע?

בשבועות האחרונים המדינה רעשה סביב קבוצות הרכישה. אלפי מילים נכתבו על החסרונות שבקבוצות רכישה, מדוע לא כדאי להצטרף לקבוצות רכישה, וכמה זה רע. האם זה באמת כזה רע? האם יש דרך להצטרף לקבוצת רכישה מבלי לאבד את הכספים שהושקעו בה?

ראשית צריך להבין בדיוק מה אומר המושג "קבוצת רכישה". קבוצת רכישה היא קבוצה המתארגנת לרכישת קרקע. לאחר רכישת הקרקע הקבוצה בונה יחד את הבניין. מכיוון שלכל אחד דעה משלו הדבר עלול לגרום לשיתוק. לפיכך בשנים האחרונות הוקמו מאות חברות המתמחות בארגון הקבוצה ותכנון הפרויקט. למרות זאת רוכשים רבים מתבלבלים וחושבים שעצם ההצטרפות לקבוצה אומרת שהם רכשו דירה.

הצטרפות לקבוצת רכישה אינה אומרת שרכשת דירה אלה שרכשת זכות ליחידת קרקע. משלב רכישת הקרקע ועד שהדירה תהיה מוכנה יעברו חודשים ולפעמים שנים רבות. במהלך תקופה זה נדרש ביצוע של סדרת פעולות: הגשת אישורים להיתר, לפעמים גם אישור תב"ע או שינויים בתב"ע ושמיעת התנגדויות, בחירת קבלן ביצוע, תשלום עליות בתשומות הבניה וכדומה. במהלך הזמן, במקרים רבים, יהיה צורך להשקיע סכומים לא מבוטלים כדי לממן את הבנייה או את הליכי האישור.

קבוצות הרכישה נוצרו בשל העלייה החדה במכירת דירות. קבוצות הרכישה הראשונות סברו שאם הם ייהנו מפטור במס (דבר שלא קיים היום) ויחסכו בעלויות רבות שיש ליזם – כמו מימון בנקאי, הוצאות שיווק ועוד, ניתן יהיה להגיע לדירה זולה יותר ממחיר השוק. על הנייר זה נשמע מצוין, אך בפועל זה לא תמיד קורה. אז איך בכל זאת ניתן להצטרף לקבוצת רכישה וליהנות ממחיר מוזל?

 

קבוצות רכישה זה טוב ? קבוצות רכישה בהרצליה קבוצות רכישה במרכז קבוצת זאן משרד תיווך ושיווק פרויקטים חדשים המרכז להתחדשות עירונית

.קבוצות הרכישה לא ייעלמו מהנוף

התשובה לשאלה פשוטה – תשכרו אנשי מקצוע. כאשר יזם רוכש קרקע הוא מגיע עם עורך דין ושמאי מקרקעין הבודקים את מצב הקרקע והשווי שלה, ומעריכים את העלויות הנוספות שיוטלו על היזם עד שלב הבנייה. מה שטוב ליזם טוב גם לכל אחד מהרוכשים בקבוצות הרכישה.

ראשית, לפני שאתם ניגשים לפרויקט של קבוצת רכישה בדקו מי מארגן את הקבוצה. האם מדובר בחברה מוכרת שכבר איכלסה פרויקטים? אם כן, כדאי ללכת לאותם פרויקטים, לשאול את הדיירים ולהתרשם מאיכות הבנייה.

בנוסף, חובה לשכור עורך דין ושמאי מקרקעין. הם יבדקו עבורכם את הקרקע ונתוניה. האם חלה עליה תכנית בתוקף? האם היא קרקע מזוהמת? האם צפויות התנגדויות ו/או תביעות כנגדכם. כמו כן תיבדק זמינות הבניה – היינו האם מדובר בקרקע שניתן יהיה לבנות עליה רק אם יבנו מחלף או יטמינו קו מתח גבוה?

על פי התשובות של הצוות המקצועי ששכרתם תוכלו לקבל החלטה האם כדאי לכם להיכנס לקבוצה. כך תדעו, האם המחיר משתלם או שהוא טומן עוד עלויות עתידיות, והאם הבניין יהיה מוכן תוך שנים ספורות או שייקחו שנים רבות של בירוקרטיה עד הנחת אבן הפינה.

קבוצות הרכישה לא ייעלמו מהנוף הנדל"ני הישראלי. אבל אני מעריך שבשנים הקרובות רק החברות המקצועיות שהוכיחו את יכולתן "להרים" קבוצות רכישה ישרדו בג'ונגל הנדל"ני.

 

(לקוח מאתר ynet)

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

אנו בקבוצת ז'אן מלווים באופן פרטני כל אחד ואחד מלקוחותינו, דואגים לנכסיהם ולתשואת השקעותיהם בקפידה, תוך שמירה על המידע שמגיע אלינוו ומטופל על ידנו.

אנו מזמינים אותכם לקבוע פגישת ייעוץ והכרות ללא כל התחייבות, השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.