"מחיר למשתכן" לא עוצר את דהרת מחירי הדירות

ניתוח השקעות הנדל"ן מתחילת 2016 מגלה: ברוב הגדול של הערים נרשמו עליות מחירים רבעוניות של עד 7.4%  הוד השרון וקרית אתא מובילות את העליות רק בחמש ערים מחירי הדירות ירדו  בכרמיאל צנחו המחירים ב–5.4% – הירידה הגדולה ביותר.

תוכנית מחיר למשתכן עדיין אינה מצליחה לבלום את מחירי הדירות: מדד yad2 מגלה כי ברבעון הראשון של 2016 נרשמו עליות מחירים ב–29 מתוך 35 הערים שנדגמות בו – ובהן ערים הנכללות במבצע מחיר למשתכן. כך, במקביל למכרזים על הקרקעות וההגרלות על הדירות שנערכים בימים אלה — בעלי דירות במרבית הערים שמשתתפות במבצעי מחיר למשתכן העלו את מחירי הדירות שלהם.

את עליות המחירים בשלושת החודשים הראשונים של 2016 הובילו שתי ערים: הוד השרון וקרית אתא, כאשר בכל אחת מהן נרשמה עלייה של 7.4%. אחריהן ברשימה נמצאות טבריה, הנכללת במחיר למשתכן, שמחירי הדירות בה עלו ב–7.1%; חדרה עם עלייה של 6.6%; ושדרות, שגם בה מתקיים המבצע, עם עלייה של 6.4%.

מקומות נוספים הנכללים במחיר למשתכן ומוכרי דירות העלו בהם את המחירים הם הכרמל ומפרץ חיפה, וכן קרית מוצקין וקרית ביאליק. עפולה, עיר צפונית נוספת שגם בה כבר נערכו הגרלות, רשמה אף היא עליית מחירים. בנוסף לאלה, ראש העין ולוד רשמו גם הן עליות מחירים.

לאור העליות במקומות אלה, קשה לייחס למבצע מחיר למשתכן את ירידות המחירים של 5.4% שנרשמו בכרמיאל — העיר שרשמה את הירידה הרבעונית הגדולה ביותר ובקרוב תיערך בה הגרלה במסגרת המבצע. בראשון לציון, עיר נוספת שנכללת בחיר למשתכן, נרשמה ירידה מינורית של 0.2%. ניתן לומר במידה רבה של ביטחון כי השוק בראשון לציון גדול מדי מכדי שמחיר למשתכן ישפיע על ירידת המחירים, בעיקר כשמדובר בשלב כה מוקדם של המבצע.

ערים נוספות שבהן נרשמו ירידות מחירים קטנות הן נס ציונה וגבעתיים, שמחירי הדירות בהן ירדו ב–0.5%, וירושלים, שבה ירדו המחירים ב–0.2%.

מחיר למשתכן מחיר דירה מהנוף שיעור תשואה במרכז שכר דירה קבוצת זאן קבוצת ז'אן zan group Zan Group שיווק פרויקטים חדשים בהרצליה המרכז להתחדשות עירונית בהרצליה דירות חדשות למכירה בהרצליה שיווק פרויקטים חדשים בהרצליה שיווק פרויקטים בהרצליה

העלייה שנרשמה ברבעון הראשון במחירי הנדל"ן בהוד השרון, שבה מחירי הדירות גבוהים מאוד, מפתיעה שכן ברוב המקרים שיעור העלייה בערים אלה קטן יחסית. לעומת זאת, בערי הפריפריה בדרך כלל נרשמות עליות מחירים חדות.

מחירי דירות שני חדרים בהוד השרון, שבסוף 2015 עלו 923 אלף שקל, טיפס במארס ל–991.5 אלף שקל; מחירי דירות שלושה חדרים עלו מ–1.31 מיליון שקל בסוף 2015 ל–1.41 מיליון שקל במארס; ודירת ארבעה חדרים בעיר הוסיפו למחיריהן כ–137 אלף שקל — מ–1.85 מיליון שקל בתחילת הרבעון ל–1.98 מיליון שקל בסופו. בתקופה זו עלו מחיריהן של דירות ארבעה חדרים בהוד השרון מ–1.85 מיליון שקל ל–1.98 מיליון שקל וחמישה חדרים מ–2.27 מיליון שקל ל–2.43 מיליון שקל.

בקרית אתא עלה מחירן של דירות שני חדרים מ–443.2 אלף שקל ל–474.8 אלף שקל ברבעון הראשון של 2016; מחיריהן של דירות שלושה חדרים טיפסו מ–628.5 ל–674.8 אלף שקל; מחירי דירות ארבעה חדרים עלו מ–886.5 אלף שקל ל–951.6 אלף שקל; ודירות חמישה חדרים הוסיפו לערכן כ–80 אלף שקל לאחר עלייה במחיריהן מ–1.08 מיליון שקל ל–1.16 מיליון שקל.

מחיר השכירות של הדירות מחיר למשתכן מחיר דירה מהנוף שיעור תשואה במרכז שכר דירה קבוצת זאן קבוצת ז'אן zan group Zan Group שיווק פרויקטים חדשים בהרצליה המרכז להתחדשות עירונית בהרצליה דירות חדשות למכירה בהרצליה שיווק פרויקטים חדשים בהרצליה שיווק פרויקטים בהרצליה

(לקוח מאתר TheMarker)

צרו עימנו קשר ונחזור אליכם בהקדם

אנו בקבוצת ז'אן מלווים באופן פרטני כל אחד ואחד מלקוחותינו, דואגים לנכסיהם ולתשואת השקעותיהם בקפידה, תוך שמירה על המידע שמגיע אלינוו ומטופל על ידנו.

אנו מזמינים אותכם לקבוע פגישת ייעוץ והכרות ללא כל התחייבות, השאירו לנו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.